Van de avonturen in de tuin en de neef die reist

Ik heb een neef die reist, hij reist maanden aan een stuk en beleeft daar ongelooflijk veel avonturen en dan komt hij naar huis met schitterende verhalen over landschappen en klimmen in bergen. Over alleen zijn en vriendschappen. Over zoveel meer. Stiekem ben ik een beetje jaloers op de neef die reist, op zijn avonturen en het ontdekken van zoveel nieuwe plaatsen. En dan zie ik dochter 2 in de tuin, ze gaat op ontdekking. Beklimt een reuze hoge berg (de zandhoop in de tuin waar ik geen weg mee weet). Ze vindt nieuwe vrienden tussen de houten takken (kriebelbeestjes waar ze gek van is), en klimt in de hoogste boom om te kijken uit een ander perspectief of ze een schat weet te vinden. Volgens mij kijkt ze eigenlijk stiekem naar de buurjongen waar ze een beetje verliefd op is. En zo maakt ze in onze achtertuin, die nog lang niet klaar is, de dolste avonturen mee. Net als de neef die reist, en de volgende keer als we hem zien moet hij maar weer zijn verhalen vertellen aan die kindertjes van mij zodat ze weer met nieuwe avonturen aan de slag kunnen in hun wereldje, onze achtertuin! T'is toch handig, zo een neef die reist!

En ondertussen wordt er naast avonturen beleven, ook nog gewerkt, hard gewerkt, in de tuin, De moestuinbakken staan op de grond en het stuk is netjes afgezet.



 Het gat voor de trampoline is gegraven en de trampoline past er netjes in, vandaar die berg zand waar dochter 2 zo gek van is. konijnen en de cavia's hebben ook een berg zand gekregen, waar ze heerlijk in kunnen graven en de kippen zitten nu wat hoger want uit zo een kuil komt ongelooflijk veel zand. Rond de trampoline komen heide plantjes, want die blijven het hele jaar mooi.



 Ik heb witte, rode en zwarte bessen plantjes gehaald, die naast de moestuin de grond in mogen en natuurlijk een appelboom. In de toekomst komt naast de appelboom ook nog een perenboom, alleen moet er daarvoor nog een hele hoge boom weg worden gedaan, die al het zonlicht weg neemt van de fruitboompjes.

De volgende stap zijn de "mestbakken" voor mijn eigen mulch te maken, deze komen helemaal achter in de tuin bij de pompoenplant want geen mesthoop zonder pompoen hé. en daarvoor moet de hondenbench weg, want hij zit er toch nooit in.

Dan natuurlijk nog het grootste karwei, die hele hoop takken van de struiken en de bomen die we weg hebben gedaan. Daar waar al de kriebelvriendjes worden gevonden, die moet ook weg want onder de takkenberg moet er het houten terras worden gelegd van de echtgenoot.

Nog veel werk dus en dan heb ik het nog niet gehad over de schommel die er nog in moet en natuurlijk de bloemetjes en de plantjes, alleen denk ik dat we dat gaan moeten opschuiven naar het voorjaar want de vrieskou komt er weer aan. Maar zolang die er nog niet is, werken we verder en slaapt de babybroer meer buiten dan binnen met zijn trouwe waakhond aan zijn zijde. Heerlijk gezond in de schone, frisse lucht!




 De retro wipstoel heb ik gevonden in de kringloop!

Geen opmerkingen: