een jumpsuit uit nicky velours

Het duurde wel even voordat ik terug achter de naaimachine kon kruipen. Dat is vooral te wijten aan de kleinste man hier in huis, die het zalig vindt om overal bij te zijn. Dus sleur ik rond met de wipstoel achter me aan met daarin een hevig manneke dat druk bezig is met zijn armpjes en beentjes rond te zwaaien en belletjes te blazen. Gelukkig is er de lieve echtgenoot die tijdens de regenbuien de kleine man weet te entertainen. Tijdens de regenbuien omdat er dan niet in de tuin kan gewerkt worden. De kleine man wordt ook, nog steeds, vaak buiten te slapen gelegd wel natuurlijk alleen wanneer het droog weer is. En zo krijg ik dan toch af en toe de kans om me achter mijn naaimachine te installeren. Zo maakte ik een broekje uit katoen, en een warme jumpsuit uit nicky velours. Het katoentje is niet zo warm voor de aankomende winter maar met een kousenbroekje onder gaat het best. Ja inderdaad, wanneer mijn zonen, baby zijn, doen ze heerlijk warme kousenbroeken aan, alleen dan wel stoere uit oker geel en donker blauw.
En nu kan ik weer verder naar het volgende naaiwerk. Want de jongste dochter wil ook zo een jumpsuit als dat van kleine broer, alleen een beetje groter hé mama.

De jumpsuit:


Gemaakt van nicky velours en het patroontje maakte ik zelf, door een jumpsuit uit de ottobre aan te passen. De pijpjes maakte ik breder en werkte ik af met oker gele boordstof. Dan kan je het pakje groter maken en zo langer aandoen zonder dat het te groot lijkt en i.p.v. mouwen gebruikte ik druk-knopen, heerlijk gemakkelijk en niet zo een gepruts om die mini armpjes in de mouwen te krijgen. (dit vooral omdat de oudste dochter haar broer heeeel graag aankleed maar de armpjes wel eens net te ver durft te plooien). En dan natuurlijk niet te vergeten de robot, getekend door de lieve echtgenoot en geflockt door mezelf.


en dit is het heerlijke retro broekje, uit een katoenen lap stof, ooit gevonden in de kringloop. En omdat er al meerdere kleedjes voor de dochters uit gemaakt zijn was het nu tijd voor een broekje. Ik haalde het patroontje ook uit een ottobre en maakte er zelf een plooitje in voor de extra stoere afwerking.

Geen opmerkingen: