zeverdoekjes met herinneringen

ik hou van veel dingen, van mooie dingen. Ze moeten niet duur zijn, soms kosten ze gewoon helemaal niets. Ik ben van mening dat mensen te snel iets weggooien. zo wordt kleding, dat stuk, is weggegooid, alhoewel je er nog zoveel leuks mee kan maken. Al is het maar de achterkant van een kadertje, of begin eens een lappendekentje te maken van de oude babykleedjes van zoon of dochterlief. Zo hebben ze later toch weer wat leuks om mee uit huis te nemen, je kan het ook laten groeien, dat dekentje, met je kind mee, en dat bloesje, waar dochterlief haar eerste slow mee danste (smoorverliefd op dat kereltje vol puberpuistjes), of de zoon zijn trui die hij aan had wanneer hij de eerste keer mocht auto rijden (en waar jij helemaal niet mee akkoord was omdat hij nog veel te klein was om achter het stuur te gaan zitten), dat zijn lapjes die er zeker in mogen. Ik wou dat ik zo een deken had.
Ik hou van veel dingen, dingen die ruiken naar mijn grootmoeder, mijn grootmoeder, die ik zo mooi vond. Mijn grootmoeder die haar mayonaise zelf maakte en rokken droeg met mooi gestreken kanten hemdjes op. Mijn grootmoeder die ik nooit boos heb gezien, verdrietig wel, maar nooit boos. Ja, op haar wil ik lijken. Ik heb 5 kindertjes in ons paleisje, net als mijn grootmoeder vroeger, dus dat is al een mooie gelijkenis. Nostalgie van vroeger op mooie zomerdagen, spelen met al de kleinkinderen, en eten van soep met balletjes of een ijsje krijgen in een kommetje dat op een appelsien leek. Herinneringen creëren die mooi zijn en blijven voor de rest van het leven, zelfs de geur van haar waspoeder kan ik me herinneren, voelbaar.... Zwijmelen in het zonnetje en denken aan toen, zo mooi. Hopelijk zullen mijn kindertjes ook zo een leuke herinneringen onthouden.
oh ja ik had het over die weggegooide kleding. Gisteren toch nog even achter mijn naaimachine kunnen kruipen nadat mijn liefste spruiten, na een dagje ravotten, in hun beddekes lagen. En dit is het resultaat! Een hele hoop zeverlapjes uit restjes stof. Aangezien er 2 babycadeautjes moest gemaakt worden en de beste vriendin een pleegkindje er bij heeft, was het brood nodig.Nu nog alleen afwerken, drukknoopjes erop en ze zijn klaar om de kwijlende kindertjes te verlossen van rode plekjes. Maar met dit weer droogt het volgens mij wel goed op, het is zalig! dus nog eventjes genieten van het zonneke!

Geen opmerkingen: