mooie spulletjes

Wanneer ik in een kringloopwinkel loop krijg ik af en toe een fantastisch, super, ongelooflijk, blij gevoel! Je kent dat wel zo een gevoel van: dit is het, dit moet en zal ik hebben, dit is gewoon voor mij gemaakt, ook al was ik toen nog niet geboren. Soms is het voor een leuk oud kanten kleedje, een hebbedingetje, of iets anders. En dan, neem ik het mee, zet ik het thuis tussen de 50 andere mooie spullen gekocht met een buikgevoel, waar je eigenlijk helemaal niets mee kan doen (op dat moment wel te verstaan). Maar het belangrijkste is, dat wanneer ik er naar kijk, ik gewoon zo blij wordt! Ik negeer dan ook het zachte gemopper van de lieve echtgenoot over wat ik nu weer meegebracht heb. En zeg gewoon koppig, dat ik het zeker ooit eens ga gebruiken! Zo heb ik op 2dehands al dikwijls prachtige vondsten gedaan, die voor de meeste bewoners in ons paleisje onbruikbaar leken en nu staan te pronken in ons interieur! Zo werd een oud vintage poppenpark met bolletjes wol erin een leuke opberger! En hoe de lieve echtgenoot ook probeert zijn standpunt over wat rommel is en wat niet, vast te houden, zie ik dat hij het eigenlijk ook heel leuk vindt...


En dan heb je nog de aardslelijke lamp met zo een nog lelijkere lampenkap, waar je het potentieel moet van kunnen zien. Die tover je zo om tot een mooi simpel lampje in een stof die je zelf wil. Dit vormt samen met de retro radio en het oude schilderijtje gevonden op een of andere garage verkoop, een mooi geheel.


Zo zie je maar dat die buikgevoel koopjes, op een dag, best van pas komen, al weet je dat dikwijls niet meteen. Op naar de zomer, naar de rommelmarkten en de garage verkopen. En heb je al eens gedacht aan je eigen oma's zolder? Waarschijnlijk ligt ook deze vol met leuke spullen, spulletjes die voor anderen niet bruikbaar lijken maar voor jou zoooooo prachtig zijn en vol potentieel zitten! Volg dan maar lekker je gevoel. En negeer maar de opmerkingen van de echtgenoot wanneer je thuiskomt met een papiertje om je nieuwe kast te gaan ophalen, wanneer je eigenlijk gewoon voor enkele kleine vorkjes ging...

Geen opmerkingen: