geloofwaardige verzinseltjes

De oudste dochter verzint, ze verzint allerlei verhalen en af en toe duurt het wel even voor ik door heb dat het verzonnen is. Zo was ze vandaag uitgenodigd voor een feestje in een binnen speeltuin. Wanneer ze thuis kwam zat ze boordevol verhalen en werd het ballenbad ineens een bubbelbad, je kreeg er een badpak en dan mocht je erin. Er was voor iedereen een badpak, ook voor de mama's, de mevrouw keek naar je schoenmaat en zo wist ze dan welke maat je hebt van badpak en dan kreeg je er eentje. Er waren veel bubbelbaden. Minstens 7. Vanaf het moment dat ik me afvroeg wie dan die badpakken wel niet zou wassen en dat de hygiëne bij zo een evenement wel ver zoek is, had ik al moeten doorhebben dat het allemaal goed verzonnen was. Maar nee hoor, ze kan het zo fantastisch, zelfzeker, vertellen dat ik haar gewoon geloofde. Tot 's avonds, want dan vertelt ze me alles wat niet waar was en meestal moet ik dan toegeven dat ik in de meeste dingen toch was getrapt ook al had ik ten zeerste mijn bedenkingen. Het is een lieve meid, de oudste dochter met een hart van goud en een hoofdje vol gekke verzinseltjes. De kleintjes vinden het super om naar hun grote zus te luisteren, en ook zij geloven de gekste verhaaltjes van haar. Van dat je kindertjes uit een catalogus kunt samen stellen tot dat er soms slangen uit de wc kunnen komen. Dat laatste heeft in het verleden wel voor grote problemen gezorgd. Dus hebben we haar laten beloven geen enge verzinsels meer te vertellen, enkel haar kinderlijke mooie fantasie! Mijn eigen kleine gekke verhalen-vertelster!


Geen opmerkingen: