internet-shoppen

Een stapel rokjes en kleedjes, 3 broeken en 2 bloesjes later, zijn we er klaar mee. Voor de eerste keer kan ik mijn naaimachientje niet meer zien of horen. Maar dat zal toch maar voor heel even zijn, want er liggen nog zoveel leuke stofjes op me te wachten. En de kleinste dochter had ook nog graag zo een zachte broek, zo eentje die makkelijk zit. Gelukkig heb ik nog een overschotje helder blauwe nicky velours liggen en is zo een broekje op 1 2 3 gemaakt.maar nu even niet, dat is voor morgen. Vandaag zit ik rustig in de zetel met een dekentje en snoes op mijn schoot. De kindertjes liggen uitgeteld in hun bedjes en de echtgenoot vertoeft in de garage. Dit betekent dat ik alleen met de afstandsbediening in de zetel kan zitten. Zo van die momentjes komen in ons koninkrijkje niet veel voor en daarom geniet ik er eens zo hard van. Laat het nu net zijn dat er helemaal niets op de tv is, en in een film heb ik ook geen zin, omdat ik weet dat de echtgenoot, ongeveer in de helft van mijn romantische comedy naast me zal komen zitten en heel ongeïnteresseerd zal vragen of ik die film aan het volgen ben? Dit terwijl hij al zapt naar de volgende zender. En daar gaat dan mijn film vol liefde,vervangen door ne vechtende chinees of afgerukte armen. Natuurlijk kan ik dan tegen de echtgenoot zeggen dat ie het terug moet op zetten maar dan zit de kans er in dat hij gaat zitten zuchten en puffen en uiteindelijk na 10 min luid snurkend in slaap valt, dus....zet ik maar geen film op. Ik ga op pinterest, of naar leuke shop-sites met geweldige hebbedingen en steek gewoon alles in mijn winkelwagentje alsof ik heel erg rijk ben, om daarna de site gewoon af te sluiten en zo mijn fictief karretje door 1 van de internet bediendes leeg te laten maken zodat ik, de volgende keer dat ik rijk ben; het terug kan vullen. Soms shop ik kleding of schoenen. Zo heb ik een keertje mijn winkelwagentje toch betaald wanneer ik heel erg moe was. en kreeg ik een weekje later zo een leuke laarsjes aan. Ze zijn echt heel knap, het probleem is dat ze me absoluut niet staan, en op de koop toe knellen ze enorm omdat ze een maat te klein zijn!. Ze waren in afslag, dus kon ik ze niet terug sturen. Nu staan die mooie, veel te krappe, absoluut niet voor mij, schoenen op mijn nachtkastje te pronken, en af en toe wring ik mijn voeten erin, om er zeker van te zijn dat ze nog steeds niet passen. Ik heb mezelf toen beloofd dat ik nooit meer na 23u 's avonds iets mag kopen. En daar hou ik me aan en ledig dus 's avonds, netjes mijn winkelkarretje.

Geen opmerkingen: