feestje

De oudste dochter wordt 6jaar. En laat het nu zijn dat 6 worden heel erg speciaal is. Want 6 kan je niet meer tellen op 1 hand en 6 jaar zijn, betekent ook dat je bijna naar het eerste mag. Wanneer je 6 bent is alles voor kleuters niet meer leuk, en voor de lagere school ben je weer te klein. Je zweeft er dus ergens tussen in. En dat maakt het natuurlijk niet gemakkelijk, zeker niet voor onze temperamentvolle dochter. Ze voelt zich te groot om te spelen met haar jongere zussen, en broer heeft echt geen zin om met zijn bijna 6 jarige zus te spelen. En dat betekent dat ze alleen is, niet leuk dus. In ons huisje vol kindertjes loopt mijn lieve, grote, kleine meid soms verloren. Dus geven we haar spulletjes om alleen te doen, zoals lego. En ja hoor, zij bouwt het, en de kleintjes vinden het reuze leuk om samen met hun grote zus met de lego te spelen. En zo is iedereen weer tevreden.
Morgen mag ze trakteren op school. Ik heb naar gewoonte, weer geknutseld voor de uitdeelcadeautjes. Dit keer is het haakwerk geworden, leuke vinger- monster-poppetjes met een kinderchocolade erin! Ik vind ze reuze leuk geworden en hoop dat er kleine vingertjes gaan zijn die ermee op avontuur willen gaan!  Er moeten er nog een paar afgemaakt worden en dan post ik een fotootje. Nu ik er aan denk.....ik kan beter die laatste poppetjes in elkaar gaan zetten, voordat het weer nachtwerk wordt.

En hier zijn ze: alle 24 monstertjes. Er zitten 23 kindjes in het klasje maar ik vind dat de laatste ook moet kunnen kiezen! Vandaar 24




Geen opmerkingen: