prinsesje is ziek!

Zo, vandaag heb ik een prinses in huis! Niet zo maar eentje, nee, een reuze echte prinses met veel roze,paars en glittertjes. Ze was er gisteren ook al, maar vandaag is ze ziek! en haar bediendes moesten weg, dus kon ze niet in haar paleis blijven of naar de prinsessen-school gaan, en kwam ze naar hier. De prinses houdt van poppetjes en stickertjes en barbie, toevallig is dat net alles wat we hier hebben, dus kregen we de eer om haar te verwennen. Haar grote broer had buikpijn, dus die mocht ook mee voor even naar haar nieuwe paleis. Hij mag wel geen snoepgoed of chocola, de prinses wel, want zij heeft keelpijn. En het is nu net wanneer je keelpijn hebt dat je lekstokjes mag. Dus daar zit ze nu op haar troon bij het barbiehuis met een lekstok in haar mond, netjes te spelen. T'is een lieverd hoor, en ze speelt zoooo netjes. Niet zo als mijn kleinsten, die spelen wild en maken er steeds een boeltje van! Zou het komen omdat ze met 3 zijn van 3jaar? En de prinses van net 4jaar, alleen is met een grote broer en een nog grotere zus? Of zijn mijn kindertjes gewoon mamzellen met veel te sterke karakters die veel te veel lawaai hebben? De broer die speelt uiteraard niet met barbies, hij speelt met spelletjes, op de computer enz., zoals onze broer. Maar hij kan het beter! Ik denk dat hij later computerprogrammeur wordt of zo iets dergelijk. Onze broer niet, die wordt geheim agent en in zijn vrije tijd model want daar verdien je lekker veel mee, zegt hij. Binnenkort veranderd het bij de prinses en haar familie, dan worden ook zij pleegouders. En ik ben er zeker van dat de prinses reuze goed les kan geven in het prinsessen zijn, en de broer, die wil wel voetballen, babbelen en natuurlijk de computer-games niet vergeten. Ja hoor ze gaan dat goed doen prinsessen- pleegzus en games spelende-voetballende- pleegbroer zijn! En wanneer die pleeg kindertjes daar dan een keertje ziek zijn mogen ook zij gerust hier komen uit zieken, ik verwen ze wel in mijn koninkrijkje vol games en prinsessen spulletjes!

Geen opmerkingen: