kerst

De volgende feest-avond is alweer aangebroken. Kerst. Vroeger vierde we kerst 's avonds maar wanneer je kleine kinderen hebt is dat soms moeilijker, dus vieren we kerst-dag. Natuurlijk zijn die pakjes onder de boom heeeeel aantrekkelijk, en doordat ik weet, dat ik toch elk jaar toe geef, aan de smeekbeden van mijn 5 kindertjes, voorzie ik er wat meer. Er zit niet veel in, meestal prulletjes, of knutselgerief. Dat is hier altijd nodig want de 4 meiden willen volgens mij de hele wereld voorzien van kunstwerken. En dat ongeveer elke dag.
Zo ben ik op dit moment, de 2 oudste in de gaten aan het houden, die vol bewondering hun pakjes onder de boom aan het tellen zijn, want ik zou er maar eens 1 vergeten. Natuurlijk ben ik dan ook hard aan het peinzen of ik toch wel juist geteld heb. Ach, ik heb in de kelder nog wel wat liggen, aangezien we doorheen heel het jaar, wat bijeen verzamelen voor toekomstige verjaardagfeestjes enz. Dus deze zijn snel ingepakt en er onopvallend bijgelegd. De 3 kleinste daarentegen zijn, voor de verandering, aan het kleuren. Dit gebeurt onder luidkeels kerstgezang. En dan heb je 2 keuzes, of je stopt het relatief mooie gezang en hebt 3 beteuterde gezichtjes op je geweten, of je zingt gezellig mee zodat ze een keertje verder zingen dan het eerste zinnetje. Wij kiezen natuurlijk voor het laatste.
Ze mogen dadelijk een pakje opendoen, en morgen de rest. Morgen gaan we eerst naar de vrienden, daar zijn ook pakjes en wij nemen ook pakjes mee. Geen speelgoed, want dat hebben ze al met sinterklaas gehad. Nee, het zijn spulletjes om te gebruiken of een spelletje want dat is dan ook weer geen echt speelgoed. In de namiddag komen oma en opa, met pakjes en knuffels, want dat kunnen oma en opa goed, knuffelen. En nu hebben wij net  5 kindertjes die zo graag knuffelen. Dus deze kerst komt reuze goed in orde!
Alleen moeten we eerst eten maken, want bij kerst hoort natuurlijk lekker eten. En met zo veel helpende handjes komt ook dat dik in orde!

 

Geen opmerkingen: