Blog gadgets en monsterpoppen

een hele avond heb ik tot nu toe zitten zoeken en turen en vloeken! En ik ben geen millimeter verder gekomen! Ik heb volgens mij het hele internet afgezocht maar helaas, heb ik het niet gevonden. Er was me gevraagd om toch eens te kijken hoe het kwam dat, wanneer iemand me wil volgen ze eerst een heel account moeten aanmaken i.p.v. gewoon op het icoontje te drukken en te kunnen volgen...;awel ik heb er geen idee van en als er iets is waar ik niet tegen kan, dan is het wel, er geen flauw benul van hebben. Aangezien ik nog net tot de generatie behoor die geen computer met internet in de kleuterschool hadden kan ik er eigenlijk ook niets aan doen. Ik ben er namelijk niet mee opgegroeid, een flauw excuse? Ja je hebt gelijk maar ik vindt het echt niet dat icoontje of google+gadget! Dus zal ik me maar met de gedachte troosten dat er toch al mensen zijn die me proberen te volgen :)
De zoon daarentegen loopt al enkele weken te mokken omdat zijn minecraft is gecrasht op de pc. Voor de leken (zoals mezelf) onder ons, minecraft is een pc spelletje waar je werelden mee kan bouwen en wanneer je honger hebt, je gewoon een schaap in brand moet steken om lamsbout te eten. Allemaal heel realistisch dus. Nu hij het niet meer kan vinden op het internet, en zijn mama en papa uit een computerloos tijdperk van heel heel lang geleden komen, loopt hij er dus bij als een kwade zombie die volgens mij rechtstreeks uit dat spelletje is ontsnapt. Hij vraagt dan ook aan sinterklaas een x-box, omdat daar dat spelletje wel op te koop is. En dan stel ik me toch even enkele vragen. Waar is dat spelen met actie-figuren en bouwen met de blokken gebleven uit "onze tijd"? Waarop de zoon steevast met zijn ogen draait en antwoordt: "ach mama dat doen we toch ook nog! We bouwen alleen nu met blokken op een computer! "
Misschien ben ik dan toch al wat ouder aan het worden, alhoewel, de kleintjes vragen aan de sint nog poppen, puzzels,blokken en barbies. Allemaal spulletjes uit "mijne" tijd. Al moet ik toch wel even wennen aan die barbies van dochter1 want deze noemen nu monster high poppen, en zitten vol schmink en rare kleren. Ach ja, iedereen zijn tijd, en later kijken de kinders misschien naar hun kindertjes die op hun beurt spelen met "raar" speelgoed en denken aan hun "speelgoed", minecraft en monsterpoppen.

Geen opmerkingen: