anders

Na sinterklaas komt kerstmis. Naar mijn idee volgt het veel te snel op elkaar en worden mijn kinders, op korte tijd overspoeld met pakjes. Eigenlijk zou ik Sinterklaas willen verschuiven naar eind oktober want dan hebben we nog niets. Spijtig genoeg gaat dat niet, en blijven mijn kindertjes overspoeld worden door pakjes in december. Om alles een beetje te minderen hebben we een kerst- afspraakje gemaakt. We trekken briefjes met kerst en de naam die je trekt, daar moet je zelf iets voor maken. Dat is steeds een hele bedoening maar wel mooi om te zien, hoe de meiden intensief op zoek gaan naar leuke steentjes of een al lang vergeten knuffel, die toch nog goed genoeg is, om weg te schenken. Ook de rijgparels worden naar boven gehaald en er wordt flink getekend en geknutseld, Er is er wel eentje die niet zo snel mee doet. Onze broer, die heeft geen last van tijdsdruk, bij hem kan alles, later, soms veeeeeel later, ook nog wel. Eigenlijk leeft de zoon altijd "op zijn gemak". Alles kan ook nog wel die laatste minuut. En wie ben ik, om hem op te jagen en te zeggen dat hij er nu toch maar beter aan kan beginnen. Zijn cadeautje is steeds op tijd klaar, ook al is het op het laatst pas ineen geknutseld. Ze verschillen toch wel van elkaar, die 5 kindertjes. De ene is al wat vlijtiger, terwijl de andere het op het gemakje doet. Zus 2 heeft meestal, de koekjesdozen van zus 3 en 4 in haar boekentas omdat ze met hun 2tjes echte sloddervossen zijn. Je zal zus 1 nooit met "slechte" kleren de deur uit zien gaan terwijl het zus 2 geen zier interesseert of ze nu zomer of winter schoenen moet aandoen. Wat uiteraard al ettelijke keren voor natte sokjes bij regenweer heeft gezorgd!. Tja zo zie je maar dat iedereen anders is, en ik ben zo een mama, die hen dan lekker hun gang laat gaan, je bent nu eenmaal wie je bent en er zijn anderen genoeg!

Geen opmerkingen: